GRUPA REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZA
Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze organizowane dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, posiadających orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Obecnie do grupy uczęszcza 1 chłopiec i 2 dziewczynki.
Celem zajęć jest wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży, rozwijanie zainteresowania otoczeniem oraz rozwijanie samodzielności w funkcjonowaniu w codziennym życiu, dostosowanie do ich możliwości psychofizycznych oraz indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Metody pracy z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością:
- program aktywności M.Ch Knillów – pozwala na nawiązanie kontaktu z dzieckiem, rozbudzaniu sprawności poznawczej oraz kształtowaniu orentacji w schemacie ciała. Dodatkową zaletą tej metody jest uzyskany, przez wprowadzenie muzyki, efekt orientacji w czasie oraz przewidywanie zdarzeń.
- metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne – koncentruje się na kontakcie z drugim człowiekiem, komunikacji pozawerbalnej oraz aspekcie terapeutycznym, którego podstawą jest ruch.
- Elementy Porannego Kręgu – metoda stymulacji polisensorycznej opartej na zmysłach.
- Elementy muzykoterapii – wpływ muzyki na psychofizyczny rozwój człowieka.
- zabawy paluszkowe – dostarczają dziecku doznań dotykowych, a także pozwalają poznać swoje ciało, nawiązać kontakt, zapewnić poczucie pewności.
- Bajkoterapia
Realizujemy innowacje pedagogiczne „Weronika Sherborne – wśród dzieci” która opiera się na bliskich relacjach ruchowych „z”, „razem” i „przeciwko” sobie, pozwala dzieciom na lepszą komunikacje pomiędzy rówieśnikami i opiekunami.
W roku szkolnym grupa przystąpiła do realizacji Ogólnopolskiego Programu Krainy Zmysłów „Sensoryczna zabawa zmysły udoskonala”, jest niezbędna do prawidłowego rozwijania zmysłów dostarczając dzieciom ogromu radości i sensorycznego doświadczenia.